Mercedes představil kombi třídy C

2014-05-22 10:42:00

Nárůst délky nového kombi třídy C nejvíce pocítí pasažéři vzadu. Vývojové centrum Mercedesu pro F1 se vrátí k vývoji motorů pro běžný provoz.

Řada čtvrté generace Mercedesu třídy C se rozroste o verzi kombi, která se dostane do prodeje v září.

S už představeným sedanem má společnou přední část a rozdíl zpozorujeme od B sloupku směrem dozadu.

Nabídne větší vnitřní prostor

Oproti předchozí generaci je kombi o 96 mm delší a o 80 mm narostl i rozvor náprav. Změny v délce nejvíce pocítí pasažéři sedící vzadu, protože získají o 45 mm větší prostor na nohy.

Zlepšení se projeví i v prostoru pro lokty, ramena a hlavu. Prodloužení vozidla mírně pomůže i zavazadlovému prostoru, který má objem 490 litrů. Po sklopení sedadel naroste na 1510 litrů.

Pod kapotou Mercedesu nalezneme v případě benzínových pohonných jednotek jeden ze tří čtyřválců nebo šestiválec.

Výkony benzinových motorů se pohybují v rozmezí od 115 kW do 245 kW. Později přibude i čtyřválcový plug- in hybrid s výkonem 155+50 kW.

Z dieselů budou k dispozici čtyřválce s výkony 85kW až 150 kW. I nafta dostane hybridní pohon v modelu C 300 BlueTEC HYBRID s papírovou spotřebou 3,8l/100km.

S vývojem motorů pomohou odborníci z F1

Představitelé německé automobilky pro server autocar.co.uk potvrdili, že vývojové centrum pro Formuli 1 v Brixworthe se znovu začne využívat pro vývoj agregátů určených pro běžný provoz.

Práce na vývoji hybridního šestiválce o objemu 1,6 litru pro F1 jsou po roce a půl skončeno. Dlouhé období vývoje bylo zapříčiněno změnami pravidel v F1, které se výrazně dotkly právě motorů.

Zatím není známo na vývoji kterého agregátu se centrum v Brixworthe bude podílet. Dá se předpokládat, že vzhledem k jejich zkušenosti s rekuperací v F1 půjde o hybridní jednotku s vysokým výkonem.

V minulosti v Brixworthe vyvinuli například motor pro Mercedes - Benz AMG SLS Electric Drive.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Michal Švančara

<< zpět na výpis článků